Zašlá sláva
Zlonice 3.10.1998 Zašlá sláva M131.1 Rarity Nákladní vlak uzel Zlonice Literatura

Ve Zlonicích najdete na vrakovišti unikátní vraky 4-nápravových motorových vozů z let třicátých.
Jak M234.001, tak M273.0   patřily ve své době k technické špičce..

Motorový vůz řady M234.001

M234Z.jpg (26499 bytes) M234N.jpg (66378 bytes)

DSCF0907.JPG (29433 bytes)

Obrázek vlevo ukazuje stav vraku 3.10.1998 ve Zlonicích, obrázek uprostřed stav po vyrobení, obrázek vpravo stav 17.11.2004.

Vyroben: 1932, Škoda Plzeň, vozová část Ringhofer Praha
Motor: vznětový stojatý řadový šestiválec, 300ks při 900 ot/min, přenos výkonu elektrický, soustavy Škoda
Zahájení provozu: 1.1.1933 na trati Moravská Ostrava - Kojetín. Později byla max. rychlost změněna na 80km/hod beze změny označení. 1945 - 1947 sloužil jako pojízdná elektrárna. Od podzimu 1947 do zimy 1950 v provozu na trati  Pečky - Kouřim - Bečváry. Roku 1953 vyřazen a přestavěn na měřící vůz Výzkumného ústavu dopravního.

234001.jpg (56219 bytes)

234001r.jpg (23887 bytes)

234001i.jpg (67785 bytes)

M234.001 dne 19.12.1932

Řídící stanoviště M234.001

Interier M234.001

DSCF0910.JPG (40649 bytes) DSCF0918.JPG (20194 bytes) DSCF0919.JPG (43645 bytes)
  Stav 17.11.2004  

M273Z.jpg (45229 bytes)

Motorový vůz řady M273.0

(nebo M251.2 ?)

M273N.jpg (48175 bytes)
Vlevo vrak ve Zlonicích, fotografován 3.10.1998, vpravo M273.002 po vyrobení.

První dva motorové vozy M273.0 (jeden z rodiny tzv. "modrých šípů") byly vyrobeny v Královopolské Brno v roce 1933, jako následovníci řady M251.2 (vyrobeny 2 kusy). V obou řadách (mimochodem vzhledově velice podobných) byly použity 2 vznětové osmiválcové motory o výkonu 160 ks (v každém podvozku 1), elektrický přenos výkonu BBC.

17.11.2004 se tento vůz v kolejišti nevyskytoval...