Projekt DRÁHY  České dráhy  Dráhy v zahraničí  Cremallera  Hyéres  ...a za Hyéres  Colle di Tenda  Gmünd  Sardegna2000  1435/1667  Vauvert  le train jaune  Meran-Mals  Bad Hofgastein  Wieliczka

Vauvert

Někdy v roce 1998, když jsem začal browsit na "Mercurio" (nyní Raifaneurope.net), nalezl jsem obrázek půvabného nádraží Vauvert - někde ve Francii (foto pana Didiera Egiola), někdy v roce 1991. Místo mi nic neříkalo, ale obrázek jsem měl delší dobu jako tapetu na své obrazovce.
Vauvert jsem objevil ve Francii dočista náhodou: při přesunu po gumě z Hyéres do Port Camargue - v roce 1999. Mí synové začali najednou volat: Vauvert - Vauvert! No, dost dlouho mi docházelo wo-co-go - ale pak bylo vše jasné: Vauvert je malé městečko na trati z Nimes do přímořského města Le Grau du Roi.
V jižní Francii je hezky: pachatel se tedy vrací na místo činu.
Takto vypadalo nádraží Vauver v červenci 2005. Dvoudílná souprava TER (Transport Expres Regional) řady X72500 přijíždí z Nimes.

S.K. 6.7.2005

... a odjezd TER do Le Grau du Roi. Na vedlejší koleji dvounápravová posunovací lokomotiva řady Y8000.

S.K. 6.7.2005

Le Grau du Roi. Z Nimes přijela jednodílná, čtyřnápravová jednotka TER řady X73587.

S.K. 5.7.2005

Pohled na druhé čelo jednotky. Tyto stroje nasazuje SNCF na podobné výkony, jako se u nás nasazují orchestriony. Setkával jsem se s nimi i ve vnitrozemí Francie.
Je faktem, že v obloucích tolik nekvílí a jsou docela svižné.

S.K. 5.7.2005

Pohled na nádraží Le Grau du Roi s motorovým vozem z přechodové lávky.
Popis motorového vozu jsem nalezl v časopise Dráha 5/2000:
Motorový vůz má dvě pohonné jednotky (2x257kW) s motory pod stanovišti strojvedoucího. Maximální rychlost 140km/h. Pro regionální tratě SNCF byla vyrobena dvěstěkusová serie ve firmě Alstom/De Dietrich Reichshoffen.

S.K. 5.7.2005

Dvoudílná jednotka v salinách po odjezdu z Le Grau du Roi.

S.K. 8.7.2005

V roce 2001 zajížděly do Le Grau du Roi tyto motorové vozy (některá z početných variant X4700).

S.K. červenec 2001

Aigues Mortes je překrásné středověké město v Camargues. Jednodílný TER X73587 pod jeho hradbami uhání směrem na Le Grau du Roi. Ve XIII. století stávalo Aigues Mortes na břehu moře. Od jeho hradeb odplouvaly lodě - město bylo postaveno jako základna pro odplutí křížové výpravy vedené Ludvíkem IX. - svatým. Od té doby moře ustoupilo o několik kilometrů a pod hradbami proudí úplně jiná doprava.

S.K. 5.7.2005

V červenci 2001 jsem docela dlouho čekal na tento vlak, ovšem kamion, který zastavil na přejezdových světlech zastínil věž opevnění a zkřížil mé plány.

S.K. červenec 2001

Ano, toto je ta věž a přejezd.

S.K. červenec 2001

Pár metrů za přejezdem je zajímavý otáčivý most. Osa otáčení je umístěna asymetricky, takže se "zaklapuje" k jednomu z břehů.

S.K. červenec 2001

Most se natáčí do pracovní polohy, zanedlouho pojede vlak. Onou vodní dopravní cestou je Canal du Rhone - Sete.

S.K. červenec 2001

Odbočení na vlečku za Aigues Mortes na saliny - podnik na výrobu mořské soli. Dlouhé přestavní páky nenesou závaží, ale mají západky pro zajištění v požadované poloze.

S.K. 5.7.2005

V St. Gilles mají nejenom překrásnou katedrálu s unikátním románským průčelím, ale též třícestnou výhybku na vlečce - v roce 2005 z ní již zbývá pouze torzo.

S.K. 6.7.2005

Třícestná výhybka v roce 2001 - ještě funkční.

Robert Káldy červen 2001

Pro zajímavost ještě uvádím jizdní řády, platné v období 3.7. - 10.12.2005  
Nimes - Le Grau du Roi S.Káldy, červenec 2005
Le Grau du Roi - Nimes murko@volny.cz