Kuchyně


Dráhy
Dráhy české
Bechyňka
Zubačka
Lipenka
jhradec
Pacifik
Prokopáč
Orlík
denisak
Praha nákl.
Na severu Prahy
Praha - západ
TKPE
141.001
Libeň
Císařský mlýn
Podlešín
Bečov
Most u Červené
Týn a Temelín
Lochovice
Bezdružice
Dívčice - Netolice
Martinice
Česká Kamenice
Pitoresque
Kuchyně

Proč vlastně "kuchyně"? No, ono se tak říkalo v době páry strojvůdcovské "boudičce" - a je celkem zřejmé proč. A uznejte sami: říkat tomu "stanoviště strojvůdce" nebo "cockpit" - to není ono!

Tak toto je sice starý, ale parádní úlovek.
Pohled z okna 387.0 - mikáda. Je to foceno v roce 1983, při příležitosti výstavy lokomotiv v Liberci - konec pravidelného parního provozu v Československu (Tehdy. Ještě.)

Foto S.K.

KRS03120620.jpg (16480 bytes) Teď jsme na stanovišti strojvedoucího na 556.0506.

Foto S.K. Moldava v Krušných Horách, 6.12.2003

JHM990925L.jpg (23160 bytes) Po předchozím Goliášovi, zde se jedná spíše o Davida: kuchyně jindřichohradecké U47.001 dne 25.9.1999.

Foto S.K.

nu990808G.jpg (15912 bytes) Kuchyně lokomotivy 310.094 (Stocker club - Nové Údolí - Šumava)

Foto S.K.

Bechyňská E400.001. Všimněte si, jak jsou některá zařízení podobná, ať jsou již použity kdekoliv: Ten parádní rychloměr - ten je i na páře U47.001 na před-předchozím obrázku.

Foto S.K.

...A její mladší sestra - nyní už též odltimer. E422.001, nyní 100.001.

Foto S.K.

Opět něco předválečného: E423.001 - 3 obrázky sezazeny tak, aby dávaly představu o vnitřním uspořádání kabiny.

S.K. 21.6.2003

E436.004 - stanoviště strojvedoucího

S.K. srpen 2002

Řídící stanoviště M131.1405 - vůz vyroben po válce, nicméně stanoviště je více než spartánské.

Mimořádná jízda osobního motorového vlaku Zlonice - Slaný - Zlonice dne 3.10.1998. Vlak se řítí rychlostí 40-50 km/hod.

Foto S.K.

JHM990925H.jpg (29851 bytes) Posunovací 210. Tak dlouho jsem se na ní projížděl po jindřichohradeckém nádraží, až jsem si pak ve spěchu nepoznamenal její inventární číslo.
Zajímavé je použití této lokomotivy na posunu v J.H. Je spřažena se služebním rybákem, přestavěném na akumulátorový vůz.

Foto S.K. 25.9.1999 v Jindřichově Hradci.

JHM990925M.jpg (18291 bytes) Klasika z počátků motorizace ČSD, nyní ČD 721.190-7, neboli Hektor T458.1

Foto S.K. 25.9.1999 v Jindřichově Hradci.

JHM990925P.jpg (37942 bytes) Bardotka T478.1 - nyní 751.211-4. Strohá plechárna let 70-tých.

Foto S.K. 25.9.1999 v Jindřichově Hradci.

bch030621_1_014.jpg (30046 bytes) Prototypová 180.001, focená při oslavách 100. výročí dráhy Tábor - Bechyně.

Foto S.K. 21.6.2003

bch030621_1_019.jpg (47359 bytes) Laminátka 230.099, focená při oslavách 100. výročí dráhy Tábor - Bechyně.

Foto S.K. 21.6.2003

JHM990925N.jpg (24007 bytes) "Plecháč" 242.249-1 ex. S499.02. Klasický "volant" kontroléru se scvrkl na podivnou čtvrtinku.

Foto S.K. 25.9.1999 v Jindřichově Hradci.

JHM990925O.jpg (30542 bytes) "Eso" 363.111-6 je momentálně jedna z nejmodernějších elektrických lokomotiv ČD. Nastavte požadovanou sílu, rychlost a skluz - zbytek zařídí elektronika. Je zajímavé, že tlačítkové ovládání stupňů nedošlo obliby u strojvůdců - a tak ostatní řady mají "rajčáky" - pákové ovladače.

Foto S.K. 25.9.1999 v Jindřichově Hradci.

zel890601.jpg (43496 bytes) Elektrická motorová jednotka ř.451 (ex. EM475.1). Reprodukce fotografie z roku 1989
Tak toto prosím, není letadlo.

Snímek z července 1999 ukazuje interiér řídícího stanoviště TGV Duplex. Jinak: venku je tak 39oC, tady uvnitř, ách, to je lahoda - tak cca 22.
No balada.

Foto S.K.